.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مصرف 30 برابری انرژی توسط ثروتمندان جامعه

رئیس جمهور گفت: سهم دهك‌ دهم[ثروتمندان] از يارانه بنزين 32 درصد ولي دهك اول[فقرا] 30 برابر كمتر از دهك دهم است و در مجموع سه دهك بالا [30 درصد ثروتمندان]چهار برابر سه دهك پايين[30 درصد فقرا] انرژي يارانه اي مصرف مي‌كنند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور كشورمان كه صبح امروز سه‌شنبه براي ارائه لايحه تحول اقتصادي و دفاع از آن در مجلس حضور يافته بود در ادامه سخنان خود با مروري بر اشكالات اساسي نظام يارانه‌ها، اين اشكالات را اينگونه عنوان كرد: كالاهاي مشمول يارانه درست انتخاب نشده‌اند چراكه تبعات ناشي از مصرف بي‌رويه انرژي بر كسي پوشيده نيست و شيوه توزيع يارانه‌ها نيز مصرف انرژي را بالا مي‌برد.
وي با بيان اينكه با روند فعلي در افق چشم‌انداز، توليد و مصرف نفت در ايران مساوي خواهد شد، گفت: انجام 30 هزار نفر ساعت كار كارشناسي بر لايحه تحول اقتصادي، رسيدن به اهداف مورد نظر كشور را ممكن مي سازد.
وي ديگر اشكال اين نظام را نرسيدن يارانه به اهداف خود دانست كه به دست دهك‌هاي پايين نمي رسد و اعلام كرد: سهم دهك‌ دهم از يارانه بنزين 32 درصد ولي دهك اول 30 برابر كمتر از دهك دهم است و در مجموع سه دهك بالا چهار برابر سه دهك پايين انرژي مصرف مي‌كنند.
احمدي نژاد قاچاق مواد سوختي و اختلال در سرمايه‌گذاري را از مشكلات ديگر دانست و تاكيد كرد: بهره‌وري مااز هر بشكه نفت خام در پايين‌ترين سطح و يك سوم متوسط جهاني است.
رئيس جمهور اين نظام فعلي توزيع يارانه‌ها را مانع تحقق اهداف اصل 44 و چشم‌انداز عنوان كرد و گفت: با روند فعلي در افق چشم‌انداز، توليد و مصرف نفت در كشور مساوي خواهد شد.
وي شفاف‌سازي قيمت، رقابت‌پذير كردن خدمات، مديريت صحيح روند اقتصادي، كاهش وابستگي به نفت و افزايش فعاليت‌هاي عمراني را از جمله تاثيرات مثبت هدفمند كردن يارانه‌ها خواند و افزود: اين لايحه، طرحي است كه بيشترين كار كارشناسي بر آن شده است. نمي‌گوييم بي‌عيب و نقص است اما اجماع كارشناسي كشور را پشت سر خود دارد و همچنين اولين طرحي است كه رهبر انقلاب بر كليت آن صحه گذاشته‌اند.
احمدي نژاد با بيان اينكه در تمام برنامه‌هاي سوم و چهارم بر موضوع هدفمند كردن يارانه‌ها تاكيد شده اما عدم اجرا به 2 دليل بوده است، دليل اول را عدم پرداختن به ابعاد اجرايي طرح و تاثير آن در صنعت، كشاورزي، صادرات، اشتغال و درآمد دهك‌ها عنوان و تاكيد كرد: 30 هزار نفر ساعت كار كارشناسي بر اين لايحه انجام داده‌ايم.
رئيس‌جمهور دومين نگراني دولتهاي گذشته از عدم اجراي اين طرح را تبعات اجتماعي آن دانست كه همواره باعث شده، طرح تحول اقتصادي از دستور كار آنها خارج شود و گفت: ما براي تمام سوالات احتمالي پاسخ‌هاي روشني داريم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.